فروشگاه جامع تحقیقات و مقالات دانشجویی و آزمون های روانشناسی با منابع معتبر
اطلاعیه فروشگاه
.... دانلود رایگان...
مشتریان محترم و گرامی ما بعد از خرید فایل نیاز به دانلود آن دارند ، پهنای باند پرسرعت ، نامحدود برای مشتریان ما فراهم شده است. لینک دانلود مستقیم بدون محدودیت سرعت قابل دانلود با فایل منیجر بهترین تجربه دانلود را برای مشتریان ما فراهم می کند.
پرسشنامه انگیزه پیشرفت تحصیلی هرمنس تجدیدنظرشده هومن و عسگری
برای سنجش انگيزه پيشرفت از تست هرمنس (1970) که توسط هومن و عسگری (1379) مورد تجدید نظر قرارگرفته استفاده شد. هرمنس (1970) بر مبنای دانش نظری و تجربی موجود درباره نیاز به پیشرفت و با بررسی بیشتر پژوهشهای مربوط به موضوع نیاز به پیشرفت این پرسشنامه را ساخته است. هرمنس برای نوشتن سئوالات پرسشنامه انگیزش پیشرفت ده ویژگی که افراد دارای انگیزه پیشرفت بالا را از افراد با انگیزه پیشرفت پائین، متمایز می کند و از بررسی تحقیقات قبلی بدست آورده است، به عنوان مبنا و راهنما برای انتخاب سئوالات برگزیده است. ابتدا وی 92 سئوال را برای پرسشنامه تهیه کرد، و در نهایت بر اساس ضریب اعتبار تعداد سئوالها را کاهش داده است. ده ویژگی که افراد دارای نیاز به پیشرفت بالا را از افراد با نیاز به پیشرفت پائین متمایز می کند و به عنوان مبنایی برای نوشتن سئوالات پرسشنامه استفاده شده دارای ویژگی های زیر است.
1- سطح آرزوی بالا 2- انگیزه قوی برای تحرک به سوی بالا 3- مقاومت طولانی در مواجهه با تکالیف با سطح دشواری متوسط 4- تمایل به اعمال تلاش مجدد در انجام تکالیف نیمه تمام 5- ادراک پویا از زمان یعنی احساس اینکه امور سریع روی می دهد 6- آینده نگری 7- توجه به ملاک شایستگی و لیاقت در انتخاب دوست یا همکار 8- بازشناسی از طریق عملکرد خوب در کار 9- کاری را به خوبی انجام دادن 10- رفتار ریسک کردن پائین ( لازم به ذکر است که پرسشنامه 39 سوالی هیچ سوالی را در رابطه با این ویژگی آخر ندارد. به این ترتیب پرسشنامه براساس 9 ویژگی فوق تدوین شده است.) پرسشنامه دارای 39 جمله بود که هومن و عسگری 11 پرسش به آن اضافه کردند. پژوهشگران مذکورضریب همگونی تست را در نمونه 1073نفری دانش آموزان803/0 و باتحلیل عاملی مواد این پرسشنامه هفت عامل(داشتن پشتكار، اعتماد به نفس، ادراك پويا از زمان، فرصت جويي، سخت كوشي، توجه به ملاك شايستگي در انتخاب دوست، سطح آرزوي بالا، آينده نگري) بدست آوردند سئوالات پرسشنامه به صورت 39 جمله ناتمام بیان شده و به دنبال هر جمله ناتمام چند گزینه داده شده است.به این گزینه ها برحسب اینکه شدت انگیزه پیشرفت از زیاد به کم یا کم به زیاد باشد نمره تعلق می گیرد.
در این پژوهش یک سوال که در مورد قبولی کنکور بود. با توجه به این که نمونه مورد بررسی پژوهش دانشجویان بودند، حذف شد و روی بقیه سوال ها هم تغییر اندکی داده شد. به این ترتیب که کلمات مدرسه به دانشگاه و کلمات معلم به استاد تغییر یافت. این پژوهش به محاسبه ضرایب اعتبار پرسشنامه و مقیاسهای آن در جامعه دانشجویان ؛ اعمال اصلاح گویه ها در صورت لزوم؛ برآورد روائی سازه با استفاده از روش تحلیل عاملی و استخراج و نامگذاری عامل های این پرسشنامه می پردازد. قابل ذکر است که این پرسشنامه قبلا درجامعه دانش آموزان مورد بررسی قرارگرفته و در این پژوهش، در جامعه دانشجویان بررسی می شود.
با توجه به تئوریها و پژوهشهای انجامشده و با توجه به ابعاد دانش شناختی و فراشناختی که از فصل دوم پژوهش استخراج شد،تستی تنظیم شد،که به طورمختصر عبارتنداز: فراشناخت مفهومی چند وجهی است که شامل دانش ها(باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می کند(ولز، 1979؛ فلاول، 1979؛ نلسون و همکاران، 1999؛ موسس و بیرد، 2002؛ اسپادا و همکاران، 2007). فلاول ...
ابزار پژوهش حاضر شامل دو بخش ذیل است: الف) بخش اول: برای بررسی عوامل موثر بر یادگیری سازمانی از پرسشنامه ای محقق ساخته که شامل 33 سئوالی است استفاده شده و سوالات (1 تا 7) بُعد رهبری مناسب، سوالات (8 تا 14) بُعد فضای تعمیقی، سوالات (15 تا 18) بُعد بومی سازی، سوالات (19 تا 24) بُعد تعادل بین کار و خانواده، سوالات (25 تا 29) بُعد مدیریت زمان و نهایتاً سوالات (30 تا 33) بُعد تجربه اندوزی را مورد سنجش ...
پرسشنامه هوش هیجانی شات (SSRI) : این پرسشنامه توسط شات و همکاران در سال 1998 براساس الگوي اوليه هوش هيجاني ماير و سالووي، (1990) ساخته شد. اين مقياس شامل 32 جمله توصيفي مانند" هنگامي كه من داراي خلق مثبت (مانند شادي )هستم. حل مشكلات براي من آسانتر است" مي باشد، اين مقياس 3 مولقه دارد كه عبارتند از: 1- مولفه تنظیم هیجان 2- مولفه ارزیابی از هیجان و بيان هيجان 3- مولفه بهره برداري از هيج ...
پرسشنامه يادگيري خودتنظیمی (SRLS): این مقیاس توسط زیمرمن و مارتینزپونز,(1988) ساخته شده است. مقیاس مذکور دارای 27 ماده است که 24 ماده اول، مربوط به راهبردهای چهاردهگانه یادگیری خودتنظیمی بوده و نمره کل فرد، حاصل جمع این 24 ماده است.این راهبردها شامل: خودارزشیابی، سازمان دادن و انتقال، هدفگذاری و برنامهریزی، یادداشتبرداری و خودکنترلی، جستجوی اطلاعات، سازماندهی محیط، خودپیامد ...
پرسشنامه بررسی وضعیت مهد کودک ها روایی در این تحقیق برای بررسی روایی پرسشنامه از نقطه نظر نخبگان که متشکل از مدیران مهدکودکها مورد بررسی، اساتید دانشگاهها و مدیران و سرپرستان بهزیستی است استفاده شد و پس از تهیه پرسشنامه، نسخه نهایی به اساتید دانشگاه داده شده و روایی آن مورد تایید نهایی قرار گرفت. استادان محترم اساتید دانشگاه علامه طباطبایی سرکار خانم دکتر مفیدی، جناب آقای دکتر کولایی ن ...
پرسشنامه نگرش مذهبی گلریز و براهنی (1353):که شامل 25 سئوال و هر سئوال دارای پنج درجه و بر اساس لیکرت صفر تا 4نمره دارد و نمره کل آن 100 می باشد. اعتبار این آزمون از طریق ضریب همبستگی با آزمون آلپورت ورنون، ولیندزی (1960، به نقل از صادقی ، باقرزاده وحق شناس، 1389) بدست آمده است که برابر 80/می باشد این پرسشنامه در سالهای اخیر مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و پایایی آن از روش اسپیرمن براون برابر63/ وا ...
پرسشنامه بهزیستی روانشناختی ریف :این پرسشنامه توسط ریف ( Reef ) در سال 1980طراحی شد .فرم اصلی دارای 120سئوال بوده که در بررسیهای بعدی فرمهای کوتاهتر 84-54-18سئوالی آن نیز طراحی شده است. مقیاس بهزیستی روانشناختی دارای شش خرده مقیاس پذیرش خود،رابطه مثبت با دیگران ،خود مختاری ،زندگی هدفمند ،رشدشخصی و تسلط بر محیط است. در فرم84 سئوالی هر عامل دارای 14 سئوال است وضریب پایایی این ابزار به وسیله ریف و ...
پرسشنامه تعارض کار-خانواده (نت مه یر،1996) این پرسشنامه دارای 10 سوال است که پنج سوال تعارض کار-خانواده (مانند ساعتهای کاری من، مانع از انجام وظایف خانوادگی ام میشود) و پنج سوال تعارض خانواده-کار (مانند وظایف خانوادگی من، باعث بروز مشکل در انجام وظایف حرفهای من میشود) را در مقیاس 7 امتیازی لیکرت اندازهگیری می کنند. روایی پرسشنامه توسط سازندگان با روش همبستگی هر دو قسمت با شان ...
پرسشنامه نوآوری سازمانی اتلای و اکیف : مشتمل بر 18 سؤال که به صورت مقیاس 5 درجه ای لیکرت (کاملاً مخالفم نمره1، مخالفم نمره2، نظری ندارم نمره3، موافقم نمره4، کاملاً موافقم نمره5) است. پرسشنامه مؤلفه ها یادگیری سازمانی مهارت های فردی مدل های ذهنی چشم انداز مشترک یادگیری تیمی تفکّر سیستمی درگیری شغلی ____ نوآوری سازمانی ____ روایی پرسشنامه ها: علی رغم این که هر سه پرسشنامه&zwn ...
پرسشنامه خودپنداره بک شامل 25 سوال است که برای هر گروه سنی قابل استفاده است. سوالات پرسشنامه در واقع یک صفت یا خصوصیت را مطرح می کند که آزمودنی باید در این صفت خودش را با بقیه مقایسه کند .سوالات این آزمون دارای 5 گزینه است که عبارتند از : توانایی ذهنی معلومات هوش – هوش – حافظه – توانایی خواندن – بیان کردن- یادگیری جذابیت فیزیکی قیافه – محبوبیت – جذابیت – ش ...
پرسشنامه ي رضایت شغلی بري فیلد و روث (1951 )، شامل 19پرسش ساده و قابل فهم است، که از طریق سنجش لیکرتی به ارزیابی رضایت ازکار و حرفه میپردازد. پاسخ به پرسش ها به شکل زیر نمره بندي میشود: 1- کاملا مخالفم 2- مخالفم3- نظري ندارم 4- موافقم 5- کاملا موافقم. دامنه ي نمره هاي احتمالی میان 18 تا 90 گزارش شد. نمره هاي بالاتر نشان دهنده ي رضایت شغلی بیشتر فرد می باشد . بري فیلد و روث پایایی این ابزار 87 درصد ...
پرسشنامه سنجش نگرشهاي مذهبي مسلمانان توسط سراج زاده(1377 ; به نقل از شريفي،1381) و بر اساس مدل گلاک و ستارک (1695 ; به نقل از همان منبع) با اسلام، بويژه اسلام شيعي تطبيق داده و متناسب شده است . اين پرسشنامه داراي 26 عبارت است که چهار بعد (زير مقياس) را مي سنجد که شامل: 1- بعد اعتقادي 2- بعد تجربه اي يا عواطف ديني 3- بعد پيامدي يا آثار ديني 4- بعد مناسکي يا اعمال ديني روايي صور ...
پرسشنامه مهار هیجانی: راجر و نشوور(1987)، ساختار اولیه پرسشنامه مهار هیحانی را تنظیم و راجر و نجاریان(1989) این پرسشنامه را تجدید نظر نمودند. پرسشنامه مذکور چهار مولفه (بازداری هیجان، مهار پرخاشگری،نشخوارگری یا مرور ذهنی و مهار خوش خیم). و 56 ماده دارد اعتبار مقیاس با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد که مقدار آن برای کل مقیاس و زیر مقیاس های بازداری هیجانی، مهار پ ...
پرسشنامه دو سو گرایی در ابراز گری هیجانی کینگ و امونز(1990) به منظور بررسی اهمیت نقش دو سوگرایی در ابراز گری هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی نمودند"پرسشنامه دو سو گرایی در ابراز گری هیجان"28 ماده دارد که 16 ماده آن مربوط به دو سوگرایی در ابراز گری هیحان مثبت و 12 ماده آن مربوط به دو سوگرایی در ابراز استحقاق است اعتبار مقیاس با استفاده از روش همسانی درونی و محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد ک ...
پرسشنامه سبک ابراز هیجان: این پرسشنامه دارای سه زیر مقیاس با سه پرسشنامه متفاوت است: 1) پرسشنامه ابراز گری هیجان: کینگ و امونز(1990) به منظور بررسی اهمیت نقش ابراز هیجان در سلامت این پرسشنامه را طراحی نمودند پرسشنامه ابراز گری هیجان 3 مولفه و 16 ماده دارد 7 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان مثبت 5 ماده آن مربوط به مولفه ابراز صمیمیت، و 4 ماده آن مربوط به مولفه ابراز هیجان منفی است . اعتبار این ...
پرسشنامه ارزیابی استرس شغلی توسط هلریگال و اسلوکوم (2000)، ساخته شده و میزان استرس فرد در شغلش را اندازه گیری میکند. این پرسشنامه دارای 3 عامل محیط فیزیکی، تضاد شغل و ابهام نقش است که هر عامل به ترتیب دارای 3 ، 4 و 3 سؤال میباشد. پرسشنامه بر پایه ی نظریهای قوی و بر اساس نظرات دو تن از اندیشمندان مشهور مدیریت (هلریگل و اسلوکوم) طراحی شده، از روایی صوری و محتوایی بالایی برخوردار ...
در بخش تحلیل اسنادی جهت احصاء مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت و راهکارهای نهادینه سازی آن در مدارس، از فرم فیش برداری استفاده شده است و در بخش تحلیل محتوا، به منظور بررسی و تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه از نظر میزان توجه به مؤلفه های فرهنگ ایثار و شهادت، از فرم چک لیست تحلیل محتوای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تدوین فرم چک لیست تحلیل محتوای اهداف مصوب دوره متوسطه، تعداد قابل توجهی از م ...
برای اندازه گیری تعهد سازمانی از پرسشنامه ای که شامل 11 سوال می باشد و در تنظيم اين پرسشنامه نيز از طیف پنج تایی لیکرت و گزینه های خیلی زیاد ، زیاد ، متوسط ، کم ، خیلی کم استفاده شده است. تعیین روایی (اعتبار) پرسشنامه : برای افزایش اعتبار (روایی) پرسشنامه این تحقیق، ابتدا پرسشنامه هر دو متغیر(رهبری تحول آفرین) و (تعهد سازمانی) تهیه شده، بعد با مشورت استاد راهنما و مشاور تعداد 30 پرسشنامه بی ...
پرسشنامه نیازهای بنیادی روانی توسط گاردیا، دسی و ریان (2000) ساخته شده است. مقیاس مذکور شامل 21 ماده است که سه خرده مقیاس، خودمختاری، شایستگی و ارتباط را می سنجد، که میزان احساس حمایت از نیاز های خود مختاری ، نیاز به شایستگی ونیاز به ارتباط با دیگران را می سنجد. که بر اساس مقیاس هفت درجه ای لیکرت درجه بندی شده است. و سوالات دارای علامت ع به صورت معکوس نمره گذاری می شوند. گاردیا و همکار ...
مقیاس تابآوری در برابر آسیب را مدسن (2010) برای سنجش عوامل حفاظتی فردی، اجتماعی و خانوادگی مرتبط با تابآوری کودکان و نوجوانان آزاردیده ساخته است. این مقیاس، عزت نفس (14 سؤال)، خودتنظیمی (16 سؤال)، قدرت خوشبینی (14 سؤال)، حل مسئله (15 سؤال)، ساختار اعتقادی (16 سؤال)، حمایت/سلامت خانواده (23 سؤال)، روابط حمایتی با همسالان (18 سؤال)، عملکرد تحصیلی حمایت شده (14 سؤال)، مشارکت فعال د ...
پرسشنامه چند محوري باليني ميلون سه توسط ميلون در سال 1987 تهيه شده است . اين پرسشنامه داراي 175 سئوال است كه به صورت بلي و خير پاسخ داده مي شود. اين پرسشنامه براي افراد 18 سال و بالاتر طراحي شده است. پرسشنامه چند محوري باليني ميلون به منظور سنجش 10 اختلال شخصيت كه در سه خوشه (A,B,C) قرار دارند بكار مي رود . البته شاخص هاي ديگر نيز با استفاده از اين پرسشنامه مورد ارزيابي قرار ...
پرسشنامه مذهبی بودن. این پرسشنامه توسط محقق ساخته شده است و حاوی 31 سؤال است که هر سؤال به صورت لیکرتی و از 0 تا 5 نمره گذاری میشود. این پرسشنامه 7 عامل انجام اعمال مذهبی (6 سؤال)، باورهای فرد در مورد خدا (4 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش خدا در زندگی فردی (5 سؤال)، باورهای فرد درباره نقش دین در زندگی فردی (5 سؤال)، شرکت در جشنها و عزاداریهای مذهبی (4 سؤال)، دلایل انجام رفتارها (4 ...
برای سنجش متغیر تعلق به مدرسه از مقیاس احساس تعلق به مدرسه، ساخته ی براون و ایوانز (2002)، استفاده شد. این پرسشنامه دارای 16 ماده است که بر اساس یک مقیاس چهار درجهای (طیف لیکرت)، از کاملاً مخالفم (1)، مخالفم (2)، موافقم (3) و کاملاً موافقم (4) درجه بندی شده است. براون و ایوانز (2002)، ضریب پایایی این مقیاس را با استفاده از روش آلفای کرونباخ برابر با 86/0 ذکر کرده اند. ساختار عاملی این مقیاس، ...
معرفی پرسشنامه: پرسشنامه مهارت های ذهن آگاهی کنتاکی (KIMS) توسط بیر، اسمیت، و آلن در سال ۲۰۰۴ تدوین شده است. این پرسشنامه دارای ۳۹ ماده میباشد و برای اندازهگیری چهار مولفه ذهنآگاهی طراحی شده است که عبارتند از: مشاهدهگری، توصیف بدون برچسب، عملکرد همراه با آگاهی (تمرکزگری) و پذیرش بدون قضاوت. فرم انگلیسی این مقیاس در آغاز دارای ۷۷ سوال بود که به ۳۹ گویه کاه ...
به منظور ارزیابی خودکارآمدی عمومی از پرسش نامه خودکارآمدی عمومی شرر وهمکاران( 1982) استفاده شده است. شرر و مادوکس(1982) معتقدند که نظریه ی خودکارآمدی،الگویی از فرایندهای شناختی برای سازش یافتگی است.آن ها برای اولین بار مقیاسی جهت اندازه گیری این باور عمومی تحت عنوان مقیاس خودکارآمدی شرر ساختند که اختصاص به موقعیت خاصی ندارد. این مقیاس 3 جنبه از رفتار شامل میل به آغازگری عمل ، میل به گسترش تلاش برا ...
پرسشنامه سبک شناختی ( KAI ) این پرسشنامه توسط کرتون 1967 برای سنجش سبک نوگرا یا پژوهنده - یانوگرا یا پذیرنده ساخته شد پرسشنامه از 33 ماده و 5 گزینه ( بسیار آسان، نه مشکل نه آسان، مشکل و بسیار مشکل ) تشکیل شده است و از آزمودنی خواسته می شود و خواندن دقیق هر ماده را مشخص کند تا چه اندازه برای این مشکل یا آسان خواهد بود برای مدت طولانی هر یک از آن ویژگی ها را داشته باشد برای مثال ( عنوان فردی که از ...
مقیاس سنجش جوسازمانی پلاس دلتا (2011) مقیاس جوسازمانی (پلاس دلتا، 2011)، دارای 40 گویه و شامل 8 زیر مقیاس میباشد که عبارتاند از: طراحی سازمانی شامل گویه های 1 تا 5، ویژگیهای شخصیتی شغل شامل گویه های 6 تا 10، روابط میان همکاران شامل گویه های 11 تا 15، فرهنگ محیط کار شامل گویه های 16 تا 20، مدیریت ارشد شامل گویه های 21 تا 25، سرپرستی مستقیم شامل گویه های 26 تا 30، فرایندهای کاری ...
این پرسشنامه توسط پترایدز و فارنهام در سال 2001 و بر اساس الگوی ترکیبی هوش عاطفی ساخته شد. فرم اولیه این مقیاس دارای 114 سوال و 15 مقیاس است. این پرسشنامه یک فرم 30 گویهای نیز دارد (احمدی ازغندی و همکاران، 1385) که در این پژوهش از آن استفاده شد (پیوست 1). به هر گویه نمره 1 (کاملا مخالفم) تا 5 (کاملا موافقم) داده میشود و با جمع نمرههای بدست آمده از هر بعد، نمره کل پرسشنامه بدست می ...
مقیاس همدلی توسط جولیف و فارینگتون (2006) ساخته شده است. ویژگیهای روانسنجی این مقیاس توسط آلیبر و همکاران (2008) در بین دانشآموزان ایتالیایی نیز مورد ارزیابی قرارگرفت. نسخه نهایی مقیاس همدلی دارای 20سوال (جولیف و فارینگتون ، 2006) و2 خردهمقیاس است (پیوست 3). خردهمقیاس عاطفی ـ هیجانی که از 11 سوال تشکیل شده است و خردهمقیاس شناختی که از 9 سوال تشکیل شده است. ای ...
این پرسشنامه توسط لنيک و کیل ساخته شده و مشتمل بر 40 سوال است که به بررسی وضعیت ابعاد زیرمجموعهی (شایستگیهای) هوش اخلاقی اختصاص دارند (پیوست 2). این سوالات به صورت مساوی بین 10 بعد يا زیرمجموعهی هوش اخلاقی شامل انسجام، صداقت، شجاعت، رازداری، انجام تعهدات فردی/ مسئولیتپذیری (پاسخگویی) در برابر تصمیمات شخصی، خودکنترلی و خود محدودسازی،کمک به دیگرا ...
در این پژوهش برای سنجش اضطراب ریاضی آزمودنی ها از "مقیاس ریاضی برای کودکان" MARS-R " (چیو هنری،1990) استفاده شده است. چیو و هنری مقیاس اضطراب ریاضی برای کودکان را - بر اساس مقیاس درجه بندی اضطراب ریاضی- فرم کوتاه MARS-R که توسط بلیک و پارکر ساخته شده بود- تنظیم کردند که بر اساس آنچه خود عنوان کرده اند، می توان این مقیاس را برای کودکان پایه های چهارم تا هشتم مورد استفاده قرار داد.(شیوندی چلیچ ...
این پرسشنامه توسط محمدی و همکاران (به نقل از Lynch و همکاران) در سال 1388 برای جامعه ایرانی تهیه شده است و 17 سوال دارد که اختلالات را در سه قسمت مشکل در شروع خواب، (5 سوال) در تداوم خواب(7 سوال) و بیداری از خواب (5 سوال) ارزیابی می کند. سوالات در دو گزینه بله و خیر نمره گزاری می شود. 3-5-2-1 پایایی و روایی روایی محتوایی آن به روش Waltz و Boussel (به نقل از Lynch و همکاران ) قابل ق ...
پرسشنامه ۲۰ سؤالی سلامت معنوی پولوتزین و الیسون Palutzian & Ellison که ۱۰ سؤال آن سلامت مذهبی و ۱۰ سؤال دیگر سلامت وجودی را اندازه گیری میکند استفاده خواهد شد. دامنه نمره سلامت مذهبی و وجودی، هر کدام به تفکیک ۶۰-۱۰ میباشد. برای زیر گروههای سلامت مذهبی و وجودی، سطح بندی وجود ندارد و قضاوت بر اساس نمره به دست آمده صورت میگیرد. پاسخ سؤالات به صورت لیکرت شش گزین ...
پرسشنامه کمرویی دوست عزیز لطفاً هریک از سؤالات زیر را با دقت مطالعه فرمائید و مناسب ترین گزینه ای که با روحیه شما ارتباط دارد را علامت بزنید ، هیچ سؤالی را بدون پاسخ نگذارید . از همکاری صمیمانه شما سپاسگزاریم. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 3 صفحه ...
اين مقياس در سال توسط دانگل يولي، ارنستتی هالبرگ، آلن جي سلمون، و ريچارد اف هاس، تدوين شده و توسط منيژه شهني ييلاق و فريبا منصور، ترجمه و تعيين اعتبار گرديد. اين پرسشنامه (33) مادهاي میباشد که در واقع (33) موقعيت ميان فردي را توصيف میکند و آن چه را که معمولا پاسخ دهنده، در هر موقعيت انجام میدهد با 3 گزينه معين میسازد. در هر کدام از موقعیتها صرفاً يکي از گزینه&zw ...
اين پرسشنامه، مقياسي خود سنجي است كه توسط رايت و بك (1993) ساخته شده و باورهاي مرتبط با مواد را در دو بعد ارائه شده، ميسنجد و شامل عبارتهایی درباره پیامدهای مثبت و منفی مصرف مواد است، عبارتهای مثبت، شامل مواردی است که اثرات مواد بر افزایش خلق و خو دارد و عبارتهای منفی به اثرات مواد و این که اثرات قابل اغماض میباشند یا خیر اشاره دارد و داراي 20 گويه ا ...
ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه جرأت ورزی گمبریل و ریجی خواهد بود. پرسشنامه جرأت ورزی بر اساس آزمون جرأت ورزی (1975) تهیه شده است و دارای21 ماده اصلی است که هر ماده آن یک موقعیت که مستلزم رفتار جرأت مندانه است را می سنجد. این پرسشنامه دارای چند گروه سوأل زیر است: الف) ردکردن تقاضا ب) بیان محدودیت های خود مثل این که بعضی چیزها را نمی داند پ) تقاضاکردن ت) پیش قدم شدن در آغاز یک برخورد اجتم ...
نسخه اصلی خودناتوانسازی دارای 25 سوأل است. این ابزار توسط حیدری و همکاران (1388) روی یک نمونه 650نفری از دانشجویان کارشناسی دانشگاههای سراسری ایران اجرا شده و روایی سازه این مقیاس با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی مورد بررسی قرار گرفته است. تحلیل عاملی اکتشافی نشانداده است که 23سوأل از مقیاس بر روی سه عامل(خلق منفی)، (تلاش) و (عذر تراشی) بار میشوند. بر اساس مبانی نظری، جمع ...
همبستگی خانواده : در این تحقیق برای جمع آوری داده های مورد نیاز در زمینه همبستگی خانواده از پرسشنامه ای که توسط بی اپشتاین، بالدوین و بیشاپ (1983) ساخته شده و دارای 60 سؤال در طیف 4 درجه ای لیکرت شامل؛ کاملاً موافقم (1)، موافقم (2)، مخالفم (3) و کاملاً مخالفم (4) می باشد، استفاده می شود. این پرسشنامه از 7 زیر مقیاس به شرح ذیل تشکیل شده است؛ حل مسأله (عبارت های؛ 60، 50، 38، 24، 12 و 2)، روابط ...
این مقیاس دارای 32 سؤال است که میزان سازگاری دونفره را می سنجد،در سال1976 توسط گراهام اسپانیر تهیه شده و تا سال 1984 حدود 1000مطالعه به عنوان ابزار اصلی مورد استفاده قرار گرفت. این پرسشنامه، سازگاری زناشویی کلی فرد را ارزیابی میکند. معالعات مربوط به پایایی و روایی این مقیاس همواره مثبت بوده است. اسپاینر (1978) پایایی 96/0 را از طریق ضریب آلفای کرونباخ برای این مقیاس به دست آورد. شارپلی ...
پرسشنامه فرزند پروری یانگ که یک ابزار اولیه برای شناسایی ریشه های دوران کودکی طرح واره ها است در سال 2003 توسط یانگ تهیه شده است. این پرسشنامه 72 عبارت دارد که در آن پاسخ دهنده پدر و مادر خود را به طور جداگانه، بر اساس نوع رفتاری که با وی داشته اند، در یک مقیاس شش درجه ای رتبه بندی می کند. این ابزار دارای 17 زیر مقیاس: محرومیت عاطفی، رها کردن، بی اعتمادی/ بد رفتاری، نقص/ شرم، شکست، وابستگی/ بی کفا ...
برای اعتبار سنجی الگوی ارزیابی عملکرد کارکنان دو پرسش نامه طراحی شد، پرسش نامه اول در مورد مولفه ها و شاخص های الگوی اولیه از خبرگان نظر سنجی انجام شد. در این پرسش نامه از خبرگان خواسته شد ضرورت وجود مولفه ها و شاخص های الگوی اولیه مورد تأیید است یا خیر و آیا مولفه یا شاخص دیگری را پیشنهاد می دهند. پس از تأیید ضرورت وجود مولفه ها و شاخص ها از طریق پرسش نامه اول, پرسش نامه ای برای بررسی وضع م ...
در این تحقیق از پرسشنامه 15 سوالی رفتار شهروندی سازمانی (ارگان و کونوکسی، 1996) جهت سنجش رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن استفاده شده است این پرسشنامه اولین بار توسط اسلامی (1368) ترجمه و در تحقیقات مختلفی در داخل کشورمان مورد استفاده قرار گرفته است و علاوه بر این که دارای روایی و پایایی مناسبی است، نسبت به سایر ابزارها تناسب بومی بیشتری با ...
پرسش نامه سبک های تعارض که به وسیله پوتنام و ویلسون طراحی شده است. این پرسش نامه در کتاب رفتار سازمانی رابینز (1991، به نقل از مقیمی،1385) آورده شده است و پنج شیوه مدیریت تعارض را که شامل اجتناب ، تطبیق یا سازش، همکاری مصالحه و رقابت است در درون سه راهبرد کنترل، عدم مقابله و راه حل گرایی مورد سنجش قرار می دهد. این پرسش نامه شامل 30 سوال 7 گزینه ای که به شکل لیکرت طراحی و از 1 تا 7 امتیاز بندی شده ...
توجه: این پاورپوینت با موضوع غده هیپوفیز کاملا توسط نویسنده این وبسایت طراحی شده و ضمانت میشود که کپی برداری نیست. تعداد 41 اسلاید با منابع مشخص و آماده برای ارائه دادن در مقطع لیسانس و فوق لیسانس لازم به ذکر است تعداد دو عدد فیلم آموزشی و یک فایل فلش از نحوه کارکرد، محل قرارگیری غده هیپوفیر و آناتومی آن به صورت رایگان در بسته دانلودی قرار داده شده است. ...
این پرسشنامه در دانشگاه شانکار توسط سین هاوسینک درسال 1993ساخته و هنجاریابی شده است (به نقل از فولادی، 1383). این آزمون با این هدف ساخته شد تا نوجوانان 14 تا 18ساله را از جهت سازگاری مطلوب و نامطلوب در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی از یکدیگر تشخیص دهد. این پرسشنامه شامل 60 گویه (در هر حوزه 20 گویه) است و به صورت بلی – خیر پاسخ داده می شود. در نمره گذاری به پاسخ های بلی نمره صفر تعلق می گ ...
این مقیاس توسط اپشتاين، لارنس، بالدوين و بيشاب در سال 1980 تهيه شده است و هدف آن سنجيدن عملكرد خانواده بر اساس الگوي مك مستر است. اين الگو خصوصيا ت ساختاري، شغلي و تعاملي خانواده را معين مي سازد و شش بعد از عملكرد خانواده را مشخص مي كند. همچنين توانايي خانواده در سازش با حوزه ي وظايف خانوادگي را بر روي يك مقياس چهار درجه اي كيلرت به صورت كاملاً موافقم(1)، موافقم(2)، مخالفم (3) و كاملاً مخالفم(4) ...
هدف: تفکیک دانش آموزان دبیرستانی با سازگاری خوب از دانش آموزان دبیرستانی با سازگاری ضعیف از لحاظ عاطفی، آموزشی و اجتماعی این پرسشنامه در صدد است تا دانش آموزان دبیرستانی (گروه سنی 14 تا 18 ساله) با سازگاری خوب را از دانش آموزانی با سازگاری ضعیف در سه حوزه عاطفی، اجتماعی و آموزشی جدا سازد. فرم نهایی این پرسشنامه 60 سوال می باشد (برای هر حوزه 20 سوال). پرسشنامه سازگاری با هدف مشاوره دانش آموزان ...
این پرسشنامه شامل 9 مولفه و در مجموع شامل 41 ماده میباشد که هر ماده شامل مقیاس لیکرت از خیلی زیاد تا خیلی کم میباشد. سنجش روایی و پایایی: روایی و پایایی این پرسشنامه توسط حسنعلی جاهد (1385) سنجیده شده است که برای سنجش روایی از روش بازآزمایی استفاده شده و برای سنجش پایایی آزمون به روش آلفای کرونباخ و با استفاده از نرم افزار spss ، ضریب پایایی به میزان 87/0 به دست آمده است. &n ...
آزمون هوش هيجاني مورد استفاده در اين تحقيق توسط برادبري و گريوز (2004) ساخته شده است و توسط گنجي (1384) ترجمه و اعتباریابی شده است . اين آزمون شامل 28 ماده است كه بر اساس مقياس 6 درجه اي ليكرت نمره گذاري مي شود، و چهار مولفه خود آگاهي، خود مديريتي، آگاهي اجتماعي و مديريت رابطه را مي سنجد و يك نمره كلي هوش هيجاني نيز به دست مي دهد . نمره بالاتر از 80 نشان دهنده هوش هيجاني بالا و ن ...
پرسشنامه ویژگیهای شخصیت (فرم کوتاه) NEO – FFI – 60 پرسشنامه ویژگی های شخصيتی نخستین بار براي ارزيابي ويژگيهاي شخصيتي افراد سالم ساخته شد و هنجار اصلي آن نيز بر روي نمونههايي از افراد بهنجار تهيه گرديد ( كاستا و مكري، 1985). اما پژوهشهاي بعدي نشان داد كه اين آزمون ميتواند در موارد ديگري از جمله مشاوره و بررسي وضعيت رواني نيز كاربرد داشته باشد ( فاگان ...
در این پژوهش برای سنجش ساز گاری فردی اجتماعی نوجوانان از پرسشنامه روانی کالیفرنیا CPI استفاده شده است . کلارک و همکاران در سال 1953 این آزمون را به منظور سنجش سازشهای مختلف زندگی که دارای دو قطب سازگاری فردی و اجتماعی است تهیه کرده اند ، که 180 سوال دو گزینه ای بله یا خیر دارد . این آزمون دارای 12 خرده مقیاس است که نیمی از آنها برای سنجش سازگاری فردی و نیمی دیگر برای سنجش سازگاری اجتماعی هستند ، ...
این پرسشنامه در سال 1990 توسط اسپتاین و مایر جهت اندازه گیری توانایی های تجربی ساخته شده است پرسشنامه شامل شش مقیاس انطباق هیجانی، انطباق رفتاری، تفکر طبقه بندی شده ، تفکر خرافی، خوش بینی خام و تفکر منفی است. این پرسشنامه دارای 30 سوال بوده و سه بعد شناختی نگرش شامل نگرش نسبت به خود، دنیا و آینده را نیز در افراد افسرده ارزیابی می کند. طیف پاسخگویی آن از نوع لیکرت می باشد(1=کاملا مخالفم، 2= تا حدو ...
پرسشنامه استرس شغلی توسط سازمان اجرای ایمنی و بهداشت انگلستان تدوین شده است این پرسشنامه به منظور سنجش استرس های مربوط به کار طراحی شده است. در هفت زیرمقیاس تقاضا، کنترل، حمایت مسئولین، حمایت ضعیف، ارتباط، نقش و تغییرات استرس شغلی را مورد بررسی قرار می دهد. پرسشنامه استرس شغلی دارای 35 سوال که شامل یک طیف لیکرت 5 گزینه ای (هرگز، بندرت، بعضی اوقات، اغلب و همواره) میباشد. نمرات سوالات هرآیتم بیانگ ...
در اين پژوهش براي سنجش عزت نفس سازماني از پرسشنامه عزت نفس سازماني كه توسط پيرس ، گاردنر، كامينگز و دان هام( 1989 ) ساخته شده، استفاده گرديد . اين پرسشنامه داراي ده عبارت است كه اعتقاد و باورهاي كار كنان و ارزشمندي آنها را در محيط سازمان در مقياس ليكرت از نمره ۱ (كاملاً مخالف ) تا نمره ۵ (كاملاً موافق) ارزيابي مي كند . پايايي اين پرسشنام ...
پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر شامل 33 گویه و هدف آن بررسی انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان ميباشد. این ابزار شکل اصلاح شده مقیاس هارتر(1981،1980)به عنوان یک ابزار سنجش انگیزش تحصیلی است.همانگونه که بیان شد مقیاس اصلی هارتر،انگیزش تحصیلی را با سؤالهای دوقطبی میسنجد که یک قطب آن انگیزش درونی و قطب دیگر انگیزش بیرونی است و پاسخ آزمودنی به موضوع هرسؤال فقط می& ...
این پرسشنامه یکی از رایج ترین پرسشنامه ها برای مشخص کردن ناراحتیهای روانی کودکان است که در سال 1967 توسط مایکل راتر و همکاران تهیه شده، و دارای دو فرم الف (فرم والدین) و فرم ب (معلمان) می باشد. این پرسشنامه سه بعد اضطراب و افسردگی، رفتارهای ضد اجتماعی و ناسازگاری اجتماعی را ارزیابی می کند. فرم الف دارای 30 پرسش و فرم ب از 26 عبارت ساده تشکیل شده است.در این پژوهش فرم معلمان مورد استفاده قرار گ ...
پرسشنامه SNAP-IV. یک مقیاس درجه بندی در امر تشخیص اختلال نارسا توجه/ فزون کنشی است که اولین بار در سال 1980 به کوشش سوانسون، نولان، و پلهام براساس توصیف های رفتاری اختلال نارسایی توجه در سومین ویرایش راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی ساخته شد. این پرسشنامه دارای یک مقیاس 18 سوالی است که والدین یا معلمان می توانند آن را پاسخ دهند. نه سوال اول نشانه های رفتاری ریخت غالبا بی توجه و نه سوال دوم نش ...
پرسش نامه ی حاضر جهت سنجش میزان تعصب طراحی گردیده است . این پرسشنامه دارای مولفه های دروغ سنجی می باشد لذا تلاش برای نشان دادن جلوه ی خوب از خود بی ثمر و منجر به تکرار آزمون و دوباره کاری خواهد شد . برای هر خرده مقیاس تعداد 10 گویه در نظر گرفته شده است .گویه های 1،6،8،9،13،18،23،24،32،36 مربوط به تعصب نژادی می باشند. گویه های 2،7،10،11،16،20،22،25،30،31 مربوط به تعصب جنسی می باشند. گویه های3،5،12 ...
آزمودنی گرامی هر اندازه هم که به عنوان یک جامعه پیشرفت کنیم، از شر تعصبات نجات پیدا نمی کنیم. هادلی کانتریل و گوردون آلپورت، پژوهشگران روان شناسی دانشگاه هاروارد، در زمینه تعصب و تاثیر آن بر رفتار اشخاص بررسی های متعددی انجام دادندبا توجه به یافته های این دو روان شناس ، بسیاری از رفتارهای ما تحت تاثیر تعصبات مختلف صورت می گیرد، هرچند ممکن است از اعمال و رفتار خود و درد و تالمی که ایجاد می کند اطل ...
مقیاس حمایت اجتماعی در سال1991 توسط شربورن و استووارت به منظور استفاده در زمینه یابی پیامدهای پزشکی ساخته شد و پس از آن در پژوهش های دیگری از آن استفاده شده است.این آزمون که میزان حمایت اجتماعی دریافت شده توسط آزمودنی را می سنجد ،دارای 19 عبارت و9 زیر مقیاس است.این زیر مقیاس ها عبارتند از:حمایت ملموس ،حمایت هیجانی ،همدردی وتشویق به بیان احساسات را مورد ارزیابی قرار می دهد،اطلاع رسانی ، مهربانی وتع ...
برای اندازه گیری هوش هیجانی ،از مقیاس هوش هیجانی شاته و همکاران(1998) استفاده خواهد شد.این مقیاس شامل 33 سوال است که بر اساس مدل سالوی ومایر (1990،1997) ساخته شده است .سوال های آزمون در سه مقوله تنظیم هیجان ها ،به کار گیری هیجان ها و ارزیابی هیجان ها بر اساس مقیاس پنج درجه ای لیکرت از نمره یک(کاملاً مخالف) تا نمره پنج(کاملاً موافق) سنجیده می شوند. پایایی: شاته وهمکاران (1998)، ضریب پایایی باز آز ...
اين آزمون جهت اندازه گيري توجه وتکانشگري اين کودکان انجام گرفت .TOVA يک تست نرم افزاري است که هم براي تشخيص وهم براي ارزيابي پيشرفت درمان مؤثره ، در اين تست هدف برنامه ، بيمار بايد به هنگام ارائه محرک هدف ( تصوير هندسي ) را که مي بيند دکمه اي را فشار دهد ، مدت زمان اين آزمون برابر 20 دقيقه است . آزمون توآ چند ويژگي عمده دارد نخست اينکه از محرکهاي ديداري ناوابسته به زبان استفاده شده ( يک مستطيل بزر ...
پکیج آموزش مهارت خودآگاهی و حل مساله دارای 6 جلسه و شرح حال جلسات آموزش مهارتهای خودآگاهی و حل مساله جلسه اول : معارفه جلسه دوم :پذیرش موقعیت وتعریف مشکل جلسه سوم : هدف گذاری و خود ارزیابی صحیح و پیدا کردن راه حلهای گوناگون جلسه چهارم : بارش فکری جلسه پنجم : اجرا وبازبینی راه حل ها جلسه ششم: مروری بر چهار جلسه قبل نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 6 صفحه ...
پس از آشنایی با ابزار و روش کار به ساخت آموزش طی 10 جلسه به شرح ذیل میباشد... آموزش این جلسه بر گرفته: از اصل ایجاد جوّی خلاّق، ارائه اطلاعات لازم راجع به فرایند خلاّق، فهرست ابزار (ویلیامز،1970) و با ارزش دانستن تفکر خلاّق، ایجاد ضرورتهایی برای تفکّر خلاّق (تورنس،1962). با استفاده از: آموزش ابداع و نوآوری با استفاده از تجربههای برنامهریزی شده مناسب یادگیری، اجازه دادن به دانش آمو ...
پرسشنامه سنجش ادراک از خدا که توسط بهرامعلی قنبری وسید محمد اشرف در ایران مورد ارزیابی قرار گرفت . یک آزمون 71 سوالی که دارای 6 زیر گروه بوده وپاسخ دهندگان پاسخهای خود را به صورت لیکرت چهارتایی ارائه مي دهند، زیر مقیاسهای این آزمون بدین شرح اند : حضور ،چالش ،پذیرش،خیر خواهی ،تاثیر ،مشیت گرچه دو زیر گروه آخر درظاهر در تضاد با یکدیگرند اما از نظر متخصصین براین است که این دو وضعیت بنیادی موازی ...
این پرسشنامه توسط نجات وهمکاران بصورت فرم 26 سوالی در چهارحیطه ترجمه و استانداردسازی شده است: 1- سلامت جسمانی،2- سلامت روان 3- روابط اجتماعی4- سلامت محیط، طراحی شده است.هر یک ازاین حیطه ها به ترتیب دارای 7، 6، 3 و 8 سوال می باشد. پس از محاسبه های لازم در هر حیطه، نمرهای معادل 4-20 برای هرحیطه به تفکیک بدست آمده است، که 4 نشانه بدترین و 20 نشانه بهترین وضعیت حیطه موردنظر است. روایی پرسشنامه کیفیت ...
این پرسشنامه از نسخه تدوین شده به وسیله موتوپدلوون اسکاتر (1994)، به نقل از خاکسار (1386)، گرفته و دارای 15 سوال و سه زیرمقیاس عملکرد شغلی عمومی، عملکرد شغلی بین فردی و عملکرد شغلی فنی است و بر اساس مقیاس لیکرت پاسخ داده می شود. بدین صورت است که از فردسرپرست خواسته می شود تا میزان عملکرد فرد تحت سرپرستی خود را به صورت کلی در مقایسه با همکارانش ارزیابی نماید. پایایی پرسشنامه در حوزه های عمومی، 94/0 ...
پرسشنامه پردازش شناختی ( CPI ) که کروز در سال 1999 برای کمک به روند تشخیص افتراقی اختلال یادگیری خاص برای سنین 7 تا 19 سال تهیه نموده است مبتنی بر مرور کامل جریان عصب شناختی، اندازه گیری رسمی شناختی از 1200 دانشآموز، مصاحبه با بیش از صد والدین و دانشآموز و مشاهده مستقیم رفتار افراد با اختلال یادگیری است. مشخص شده است که این پرسشنامه می تواند پایایی افتراقی زیر گروههای خاص اخ ...
ابزار سنجش در این پژوهش برگه ثبت دادهها میباشد که از طریق مشاهده ی دقیق و علمی پژوهشگر انجام شده است و همچنین از جداول و نمودارهایی که عملکرد آزمودنی را قبل از و بعد مداخلات نشان میدهد. در این پژوهش آزماینده دو بعد از ابعاد مهارتهای ارتباطی را که کودکان درخودمانده در آنها دچار نقص میباشند و در پژوهشهای شارلوپ، والش در سال 1986 و کانر در سال 1943 به آنها پرداخته ش ...
ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه ، دست ساز پژوهشگر است به این صورت که تمام مولفه ها وشاخص های آموزش های مهارتی محصول محور از طریق مطالعات کتابخانه ای جمع آوری شد و پس از تایید متخصصین (مدیران اجرایی ) و استاد راهنما و مشاور محترم به صورت پرسشنامه تدوین شد که از چهار بخش فرصت ، تهدید ، قوت و ضعف تشکیل شده است .از جمع 34 گویه ای این پرسشنامه 10 گویه به فرصت های محیطی ، 7 گویه به تهدیدات محیطی ، 9 گوی ...
این ابزار هم برای سنجش سوگیری توجه و هم برای اصلاح آن مورد استفاده قرار میگیرد. در ابتدا یک علامت + در وسط صفحه جهت ثابت کردن محل توجه آزمودنی ظاهر داده میشوند. 50 % موارد پروب جانشین محرک خنثی شده و 50% موارد جانشین محرک مرتبط با موادمخدر میشود. تکلیف آزمودنی این است که جهت پروب را به درستی مشخص کند از آزمایه پروب دات برای اصلاح سوگیری توجه نیز استفاده میشود. برای اصلاح ...
جهت تعيين شيوع اختلالات اسکلتي عضلاني از پرسشنامه اي استفاده شد که در سال 1987 توسط ال.راكين روك و همکارانش در انستيتوي بهداشت حرفه اي در کشورهاي نورديک(کشورهاي اسکانديناوي) طراحي و به اجرا گذاشته شده و امروز به پرسشنامه نورديک معروف گرديده است . روايي و پايايي آن قبلا توسط اساتيد دانشگاه علوم بهزيستي بوسيله دکتراي فيزيولوژي غلامرضا آذري استاديار دانشگاه و اميرحسين داوديان طلب در پژوهش ها ...
پايايي و روايي اين پرسشنامه در سال 2013 درمدرسه راهنمايي دولتي ناحيه مالاكاند خيبر پاختونخوا پاكستان توسط احمد اقبال (بخش آموزش دانشگاه مالاكاند پاكستان) و سعيد همدان (مدرسه تحقيقات آموزش از دانشگاه تكنولوژي مالزيا) و زب آلام (بخش تحقيقات مديريت دانشگاه مالاكاند) و صيحت اله (بخش علوم كامپيوتر مالاكاند) و خليل الرحمان (دانشجوي دكتراي آموزش از دانشگاه لاهور پاكستان) به اثبات رسيده اس ...
کینز بر اساس مدل نظری خود از سلامت اجتماعی، پرسشنامه سلامت اجتماعی را تهیه کرد و با استفاده از تحلیل عوامل تاییدی مدل 5 بعدی به کار رفته در پرسشنامه خود را از نظر تجربی مورد تایید قرار داد. این پنج بعد انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی، انطباق اجتماعی و شکوفایی اجتماعی است این پنج بعد سلامت اجتماعی هر کدام دارای پنج گویهای است و در کل متغیر سلامت اجتماعی دارای 25 گویه است که ...
اثرات موادمخدر بر رابطه ج نسی ماريجوانا، حشيش يا گرسدر مورد ماريجوانا که بعضيها آن را با نام حشيش يا گرس ميشناسند، پژوهشهاي زيادي انجام شده است. مصرف اين ماده در درازمدت ميتواند موجب ناباروري در زنان و عقيمي در مردان شود. ماده موثره موجود در حشيش تحت عنوان کانابينوييد ميتواند در مردان سبب کاهش هورمون مردانه يا تستوسترون شده و موجب اختلال در ميل جنسي ...
آزمون کمرویی ( RSS ): مقیاس بازبینی شده چیک و بریگز یک آزمون 14 ماده ای است که توسط چیک و بریگز (1990؛ گروزیر 2005) استفاده گردید. ماده ها در یک مقیاس 5 ماده ای ( کاملا مخالفم 1 تا کاملا موافقم 5) نمره گذاری شده است. دامنه نمرات سن 14 تا 70 متغیر می باشد. نمره بالا بیانگر میزان بالاتر کمرویی و خجالتی بودن آزمودنی و ماده های 6 و 9 و 12 معکوس نمره گذاری می شود. این مقیاس توسط رجبی (1382) ترجمه شده ...
مقیاس نارسایی هیجانی تورنتو-20 ( TAS-20) : یک آزمون 20 ماده ای است که توسط بگبی و همکاران (1994) ساخته شده است و سه مولفه دشواری در شناسایی احساسات (DIE ) شامل 7 سوال، دشواری در توصیف احساسات (DDE) ، شامل 5 سوال و تفکر عینی (EOT) شامل 8 سوال را اندازه گیری می کند. سوالها در مقیاس 5 درجه ای لیکرت از نمره 1 ( کاملا مخالفم) تا نمره 5 (کاملا موافق) می سنجد. یک نمره کل نیز از جمع نمره های س ...
برای سنجش تحریفهای شناختی از مقیاس 20 سؤالی تحریفات شناختی که توسط حسن عبدالله زاده و مریم سالار در سال 1389 ساخته شد، استفاده خواهد شد. این پرسشنامه یک ابزار محقق ساخته با هدف دستیابی به ابزاری آسان برای آگاهی از تحریفات شناختی استفاده شد. ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده به صورت استاندارد برابر 80/0 است. پرسشنامه مورد نظر شامل 20 عبارت است که هر کدام در یک مقیاس 1-5 درجهای (کاملاً موافق ...
در این پژوهش برای سنجش نشانگان افت روحیه از مقیاس نشانگان افت روحیه کیسان و همکاران که در سال ٢٠٠٤ برای اندازهگیری نشانگان افت روحیه بیماران مبتلا به سرطان پیشرفته ساخته شد، استفاده شد. این ابزار دارای ۵ خرده مقیاس فقدان معنا (۵ سؤال)، ملالت (۵ سؤال)، دلسردی (۶ سؤال)، درماندگی (٤ سؤال)، احساس شکست (٤ سؤال) است و ضریب پایایی آن ٩٤% میباشد (کیسان و همکاران، ٢٠٠٤). این پرسشنامه دارای 24 س ...
این فهرست یک ابزار درجه بندی رفتار است که نخستین فرم آن در سال 1984 توسط گدو و اسپرافکین (1999) بر اساس طبقهبندی DSM-III به منظور غربال 18 اختلال رفتاری و هیجانی کودکان 5 تا 12 سال طراحی شد و بعدها بارها مورد تجدیدنظر قرار گرفت و در سال 1994 مطابق با DSM-IV تغیرات اندکی در آن به وجود آمد و با نام CSI -4 منتشر شد. CSI -4 دارای دو فرم والد و معلم است، فرم والدین 112 ...
این مقیاس را میلر و لفکورت برای ارزیابی صمیمیت دریافتی از روابط مختلف، طراحی نمودند. پرسش های مقیاس یاد شده به وسیله مصاحبه های سازمان یافته که در آن شرکت کنندگان به بحث درباره نقش صمیمیت در تمامی روابط خود که شامل ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده می پرداختند، تدوین شد. این مقیاس دربردارنده دو گروه پرسش می باشد که 6 پرسش برای توصیف روانی صمیمیت و 11 پرسش دیگر به شدت صمیمیت تج ...
این پرسشنامه یک پرسشنامه محقق ساخته است که بر پایه مبانی نظری مربوط به نظریه های شناختی (یونسی، 1383) و نیز تجربه های بالینی، توسعه داده شده است (یونسی، عسگری و بهرامی، 1387). این مقیاس دارای 36 سوال است که با روش 4 امتیازی لیکرت (1 برای گزینه کاملا موافقم تا 4 برای گزینه کاملا مخالفم)، نمره گزاری می شود. بدین ترتیب، هر چه نمره فرد در مقیاس بالاتر باشد، میزان قطعی نگری وی بیشتر است. ...
پرسشنامه احساس ناکامی توسط گیلبرت و آلن در سال 1998 و بر اساس نظریه جایگاه اجتماعی ساخته شده است. تحقیقات گسترده ای بر مبنای این پرسشنامه از آن سال انجام شده و رابطه آن با ناامیدی، افسردگی، خودکشی، اختلال استرس پس از صانحه و ... به تأیید رسیده است. همچنین در بیشتر تحقیقات انجام شده پرسشنامه احساس ناکامی بهمراه پرسشنامه احساس شکست مورد استفاده قرار میگیرد. ضریب پایایی به روش آلفای کرونباخ برا ...
هدف: ارزیابی وجود معنا و تلاش برای یافتن آن روایی و پایایی طبق پژوهش هاي استگر و همكاران (2006) اعتبار اين مقياس براي ارزيابي زندگي 86/0 ، براي زير مقياس وجود معنا و 87/0 براي زير مقياس جستجوي معنا برآورد شده است. طبق پژوهش استگر و همكاران (2006) پايايي زير مقياسهاي وجود معنا و جستجوي معنا به ترتيب 70/0 و 73/0 است. پايايي آزمون و بازآزمون اين مقياس در ايران با دو هفته فاصله براي زير مقياس وجود ...
دانشجویان گرامی ، پرسشنامه زير از 7 مجموعه تشكيل شده است كه هر مجموعه به 5 مورد تقسيم بندي شده است. همه موارد را به دقت مطالعه فرماييد، توجه داشته باشيد هيچيك از موارد درست يا غلط نيست فقط يك مورد كه بيشترين شباهت را به شما دارد انتخاب كنيد. در پاسخگويي به سئوالات محدوديت زماني وجود ندارد. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 3 صفحه ...
دارای 10 پرسش است مراجع گرامی میتواند جملات زیر را بخوانید و درجه بندی نماید که تا چه اندازه در مورد آنها صحیح می باشند. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 1 صفحه ...
مقياس خودشناسی انسجامی Integrative Self-Knowledge Scale نيما قربانی دانشیار دانشگاه تهران پاسخهاي خود را با انتخاب يكي از گزينههاي زير در پاسخنامه علامت بزنيد. اگر يك عبارت اصلاً مشخصة شما نيست گزينه عمدتا ًنادرست، و اگر بسيار مشخصة شما است، گزينة عمدتاً درست را انتخاب كنيد. گزينههاي ديگر امكان انتخاب ميان اين دو حد را فراهم ميكنند. الف ـ ع ...
این پرسشنامه فهرست نگرش ها یا باورهایی است که مردم دارند.هر مورد را به دقت بخوانید و سپس ببینید که تا چه اندازه با آن موافق یا مخالف هستید. با علامت گذاشتن روی کلمه ای که به بهترین وجه نوع تفکر شما را توضیح می دهد، به هر یک از نگرش ها پاسخ بدهید. دقت کنید که برای هریک از نگرش ها فقط یک جواب انتخاب کنید. با توجه به اینکه افراد متفاوت هستند، بنابراین هیچ پاسخی درست یا غلط نمی باشد. نوع فایل: قابل ...
دستورالعمل آزمون مازهاي پورتئوس 1- آزمايش كودكان كوچكتر از 6 سال با ماز 3 سالگي شروع مي شود. 2- آزمايش كودكان 6 سال يا بزرگتر، جز درمواردي كه احتمالا نقص عقلي وجود داردبا ماز 5 سالگي شروع مي شود. 3- در مورد كودكان 6 سال يا بزرگتر، ترسو يا كمرو يا افراد روستائي يا درهر موردي كه فهم زبان دستورالعمل آزمون براي آزمودني مشكل باشد مي توان از مازهاي 5 و6 سالگي براي تمرين آزمودنيها استفاده كرد. ...
آزمون تصویر آدمک گودیناف به طور کلی روش نمره گذاری در آزمون تصویر آدمک گودیناف از این قرار است که به هر قسمتی از تصویر یک نمره تعلق می گیرد که مجموع آنها 51 تجاوز نمی کند. با استفاده از جدول مخصوص، نمره خام تبدیل به سن عقلی می شود و از رابطه 100× سن تقویمی ÷ سن عقلی بهره هوشی کودک بدست می آید. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 5 صفحه ...
در اين قسمت ليستی از احساسات و تجارب متعدد وجود دارد که ممکن است مشخصه شما باشد. آنها را بخوانيد و تعيين کنید که هريک تا چه حد نشان دهنده وضعيت شماست. نوع فایل: قابل ویرایش فرمت فایل: doc تعداد صفحات : 3 صفحه ...
وسواس عبارت است از افکار ، تصورات و اجبارهای ناخوشایندی که به طور مکرر وارد ذهن شما شده و باعث به وجود آمدن ناراحتی واسترس شما می شوند .به طوری که شما به آسانی نمی توانید آنها را از خود دور سازید. پرسشنامه زیر برای شناسایی بهتر انواع افکار وسواسی شما تنظیم شده است. لطفاً همه عبارتها را به دقت بخوانید و وسواس هایی را که بیش از همه باعث آزار، ناراحتی و ناتوانی شما می شوند رتبه بندی کنید. نوع فایل ...
توجه: این پاورپوینت با موضوع غده هیپوفیز کاملا توسط نویسنده این وبسایت طراحی شده و ضمانت میشود که کپی برداری نیست. تعداد 41 اسلاید با منابع مشخص و آماده برای ارائه دادن در مقطع لیسانس و فوق لیسانس لازم به ذکر است تعداد دو عدد فیلم آموزشی و یک فایل فلش از نحوه کارکرد، محل قرارگیری غده هیپوفیر و آناتومی آن به صورت رایگان در بسته دانلودی قرار داده شده است. ...